• Artshop
  • Podpořte nás
  • Inzerujte u nás

Zvolte jazyk

  • English (UK)
  • Výstavy
    • Probíhající výstavy
    • Budoucí výstavy
    • Všechny výstavy
  • Galerie
    • Tuzemské výstavní galerie
    • Zahraniční výstavní galerie
  • Publicistika
    • Zprávy
    • Recenze
    • Rozhovory
    • Téma
    • Umělci
    • Knihy
    • Varia
  • Artshop
  • Události
  • Péče o duševní zdraví
  • Newsletter
  • O nás
  • Inzerujte u nás
  • Podpořte nás
  • Výstavy
    • Probíhající výstavy
    • Budoucí výstavy
    • Všechny výstavy
  • Galerie
    • Tuzemské výstavní galerie
    • Zahraniční výstavní galerie
  • Publicistika
    • Zprávy
    • Recenze
    • Rozhovory
    • Téma
    • Umělci
    • Knihy
    • Varia
  • Artshop
  • Události
  • Péče o duševní zdraví
  • Newsletter
  • O nás
  • Inzerujte u nás
  • Podpořte nás

Kalendář událostí

Roční
Měsíční
Týdenní
Den
Vyhledat
Přejít na měsíc
Roční Měsíční Týdenní Dnes Vyhledat Přejít na měsíc
  1. Domů
  2. Probíhající výstavy

Matthew Ostrowski: Dvě ženy

Dům umění města Brna, Dominikánská 9, Brno 

13. května 2021 - 8. července 2021

Matthew-Ostrowski-DUMB.jpg

 
  1. Domů
  2. Probíhající výstavy

Matthew Ostrowski: Dvě ženy

Dům umění města Brna, Dominikánská 9, Brno 

13. května 2021 - 8. července 2021

Vašulka Kitchen Brno vystavuje dvě umělecká video díla audiovizuálního umělce Matthewa Ostrowskiho, v nichž newyorský rodák dekonstruuje dva původní filmy v novém uměleckém ztvárnění, aby odhalil skrytý význam motivů, záběrů a poselství filmového média. Svou pozornost věnuje především substantivní roli hlavních protagonistek obou snímků, výstava proto nese název Dvě ženy. V díle Scarlet (t) z roku 2012 Ostrowski přetváří film Dívka s Perlou (2003, režie P. Webber) se Scarlet Johansson v hlavní roli. Umělec se ve svém díle zaměřuje pouze na záběry hereččiných rtů, k nimž pomocí algoritmů a programovým střihem navádí pozornost celého příběhu, jejich aktérů a diváků. Rty symbolizují fetiš, objekt nenaplněné touhy mezi aktéry filmu i ve vztahu k divákům a jejich pasivní roli pozorovatelů, kterým jsou fyzicky nepřístupné. Právě téma pozorování mezi divákem a obrazem se stává klíčovým motivem tohoto díla. Novější práce z roku 2020 s názvem Johanka a její soudci (Joan and her Persecutors) vychází ze slavného němého filmu rané kinematografie Utrpení Johanky z Arku (1928, režie C. T. Dreyer), který je na svou dobu netradičně natočen v dlouhých a detailních záběrech snímajících z nadhledu a podhledu výrazy lidské tváře a jejich emocí, a to především Johanky ztvárněné Mariou Falconetti. Ostrowski osamostatňuje tváře do samostatných kompozic, maže příběhovou linku a narušuje lineární stavbu filmového střihu. Matthew Ostrowski je skladatel, improvizátor a instalační umělec. Jeho práce zahrnuje digitální sólovou a souborovou improvizaci, vícekanálové elektronické kompozice s pevnými médii a algoritmicky generované instalační kusy pro videa, vícekanálové zvuky a roboticky ovládané objekty. Ve svých poslední pracích zkoumá teoretický, estetický a kulturní vztah mezi algoritmem a objektem.

Kurátor/ka: Marika Svobodová

Dům umění města Brna


 

 

Sídlo: Dolákova 536/24, Praha 8

Kancelář: Letohradská 939/7b, Praha 7
Tel. +420 777 800 383
info@ceskegalerie.cz

Číslo účtu: 1035370305/5500

Sbírkový účet: 2030335003/5500

Copyright © 2025 České galerie.
Všechna práva vyhrazena! výstavy

Naši partneři

Podpořte nás

Ochrana osobních údajů

Nastavit cookies

 

vystavnik