• Artshop
  • Podpořte nás
  • Inzerujte u nás

Zvolte jazyk

  • English (UK)
  • Výstavy
    • Probíhající výstavy
    • Budoucí výstavy
    • Všechny výstavy
  • Galerie
    • Tuzemské výstavní galerie
    • Zahraniční výstavní galerie
  • Publicistika
    • Zprávy
    • Recenze
    • Rozhovory
    • Téma
    • Umělci
    • Knihy
    • Varia
  • Artshop
  • Události
  • Péče o duševní zdraví
  • Newsletter
  • O nás
  • Inzerujte u nás
  • Podpořte nás
  • Výstavy
    • Probíhající výstavy
    • Budoucí výstavy
    • Všechny výstavy
  • Galerie
    • Tuzemské výstavní galerie
    • Zahraniční výstavní galerie
  • Publicistika
    • Zprávy
    • Recenze
    • Rozhovory
    • Téma
    • Umělci
    • Knihy
    • Varia
  • Artshop
  • Události
  • Péče o duševní zdraví
  • Newsletter
  • O nás
  • Inzerujte u nás
  • Podpořte nás

Kalendář událostí

  1. Domů
  2. Vyberte město/galerii

Josef Bolf v Jurkovičově vile: Minoritní zpráva

Moravská galerie v Brně — Jurkovičova vila, Jana Nečase 2, Brno - Žabovřesky 

8. dubna 2022 - 30. dubna 2023

bolf300.jpg

 
  1. Domů
  2. Vyberte město/galerii

Josef Bolf v Jurkovičově vile: Minoritní zpráva

Moravská galerie v Brně — Jurkovičova vila, Jana Nečase 2, Brno - Žabovřesky 

8. dubna 2022 - 30. dubna 2023

Představa o tom, co je obraz, socha, kresba není nijak komplikovaná. Mnohem složitější a zároveň dobrodružnější je přemýšlet o tom, kdy se obraz nebo socha stává uměleckým dílem. Je to v momentu, kdy jej nebo ji prohlásí malíř nebo sochař za dokončené? Nebo je tím stvrzujícím aktem to, že se obraz umístí do galerie a vystaví? Anebo když si obraz někdo koupí, protože se mu líbí? Do jaké míry je zrod uměleckého díla řízeným procesem a do jaké míru sledem živelných událostí?

A nestává se někdy, a když ne v našem světě, tak v nějakém paralelním, že nastane vzpoura i všech těch čmáranic, zmuchlaných papírů nebo třeba i důstojných skic, které se společně zatvrdí v odhodlání stát se také uměleckým dílem? A to i navzdory záměrům a snažení samotného autora? Přes síť podpůrných tvůrčích složek pronikají na velká plátna, kde překvapují zaskočené tvůrce a podrývají jejich přesvědčení, že s tímto obrazem už uzavřeli odžité tvůrčí období. Byly také už popsány aktivity syndikátů nedokončených námětů, které v nových formátech vytváří nebojácné kompozice. Svojí umanutostí a drzostí jsou známé automatické kresby, které umělce stíhají při každém delším telefonátu a bez ostychu se vynořují i v těch nejpropracovanějších dílech. Nejradikálnější jsou ovšem bojůvky čmáranic, které už připravily bezpočet záškodnických akci v nejednom uměleckém ateliéru.

Takový rebelující tábor vznikl i v ateliéru Josefa Bolfa a svoje útočiště našel ve Jurkovičově vile, která svojí atmosférou umocňuje odbojné nálady všech odstřižků, stránek z roztrhaných skicářů, krycích papírů a odložených záložek. Příhodné podmínky opuštěného domu milovníka umění dávají sílu a nový horizont všem zapuzeným projevům umělcovy práce, které nikdy neměly překročit práh ateliéru jinak než jako tříděný odpad. Jejich očekávaný konec se mění v nový začátek. A ve vyvzdorovaný vznik uměleckého díla.

Moravská galerie v Brně — Jurkovičova vila


 

 

Sídlo: Dolákova 536/24, Praha 8

Kancelář: Letohradská 939/7b, Praha 7
Tel. +420 777 800 383

Číslo účtu: 1035370305/5500

Sbírkový účet: 2030335003/5500

Copyright © 2025 České galerie.
Všechna práva vyhrazena! výstavy

Naši partneři

Podpořte nás

Ochrana osobních údajů

Nastavit cookies

 

vystavnik